2010. július 22., csütörtök

Mai napi bosszankodásom

Beírom mai napi bánatomat, mert úgy érzem, szólni kell, hogy mások okuljanak a mi hibánkból!

A napokban vett a 15 éves fiam az összespórolt pénzéből egy mobil telefont, ami szíve vágya volt. Tegnap aktiváltuk a hozzá kapott SIM kártyát, ECO díjcsomaggal. Amíg ezt nem aktiváltuk, a régi SIM kártyájával próbálgatta a telefont, ami szintén ECO díjcsomaggal működik.
A telefonon lehet netezni is, de én kijelentettem, hogy nem kell rá net, mert van itthon internet, netezen azon, ha a telefonra le akar tölteni, akkor majd WI-FI-vel rácsatlakozik a netre.
Gyerekem tegnap délután szépen fel is csatlakozott a netre, beállította, hogy WI-FI, és ő ennek tudatában töltött a telefonjára anyagot. Mikor befejezte, akkor kapott egy sms-t, hogy 6 MB-ot töltött le, és ha akar, akkor fizessen elő a … net csomagjára a szolgáltatónak.
Gyerek naív, nem kapcsolt, de mivel igazi Dagobert bácsi, és tudja, hogy csak a díjcsomagot álljuk neki, nagyon figyelte, hogy nehogy túllépje a megengedett lebeszélhetőséget, és délelőtt megnézte mennyi az eddigi nettó forgalma, és ezután is megnézte az éjjel, a különbség 12 ezer forint volt nettóban!!!! Nézett nagyot, szólt nekem éjfélkor, hogy baj van.
Én gyors ütemben felhívtam a z ügyfélszolgálatot, és akkor jött az, hogy ledöbbentem. Közölték velem, hogy ja, így jártam, jártunk, mert a NET Start az alapcsomagban benne van, és ha a telefonszámot aktiváltuk, akkor automatikusan aktiválódik ez a szolgáltatás is, aminek nincsen előfizetési díja, viszont van húzós letöltési ára. Mondtam a hölgynek, hogy ha lehetséges, akkor a telefonon keresztül AZONNAL inaktiváltatom ezt a szolgáltatást. Állítólag kellett volna kapnia a gyereknek SMS-t, hogy rajta van a neten, akkor az ügyintézőnek azt mondtuk, hogy kaptunk ilyen sms-t, de amikor letettem a telefont, akkor megnéztem az SMS tartalmát, és abban csak az volt, hogy 6 MB-ot letöltött, olyan sms-t nem kapott, amiben figyelmeztetik, hogy felcsatlakozott a NET-Start-ra.
Gyorsan utánanéztem a Szolgáltató honlapján, hogy tényleg benne van-e az alapcsomagban, és sehol sem találtam, találom, hogy az ECO díjcsomagban ez benne lenne, de még az sem, hogy ha rácsatlakozik a netre, akkor mennyit kell fizetni. A fizetési díjat magánál a NET-Start-nál találtam meg, 13.- / 10 kbyte 50 ezer forintig, utána meg 0,13 forint szintén 10 kbytonként.
Megnéztem az újonnan vásárolt telefon készülékhez kapott Szerződést is, amihet ugye vettünk új SIM kártyát, hogy hátha abban megtalálom. Nem találtam meg!
Ma reggel felhívtam ismét az Ügyfélszolgálatot, azt hittem, hogy már lenyugodtam, de nem, olyan ideges lettem, hogy csak na. Megkérdeztem az ügyintézőtől, hogy hol van leírva, hogy ez alapszolgáltatás. Azt mondja a Szerződésben. Kontra vissza, hogy abban nincs. Akkor a Szerződési Feltételekben. Kontra: nincs. Jó, akkor utánanéz. Utánanézett, közli velem, hogy az interneten van fent, illetve az Üzletekben kaphatok róla tájékoztatást. Visszakérdeztem, hogy oké, akinek nincs internete, hogyan nézi meg az Általános Szerződési Feltételeket, illetve a boltban ugyan kötelesek elmondani ezt, de vagy nem mondják el, vagy ha elmondják, akkor a vásárló a sok infó közül nem tud hirtelen kiigazodni.
Kérdem én, hogy ha a telefonszámot aktiváltatnom kell, meg sok minden mást is, akkor ezt a szolgáltatást milyen alapon nem kell aktiváltatnom????? Milyen alapon vagyok ilyen „balesetnek” kitéve?
Természetesen a panaszomat megírom a Szolgáltató felé, és intézkedést kérek, amennyiben nem történik semmi, akkor megyek tovább. Az ügyintéző mail címet akart megadni, hogy úgy küldjem el a panaszomat, de természetesen ez nem így fog menni, hanem ajánlott, tértivevényes módon.
Ezt a fórumot azért nyitom, hogy mindenki okuljon az esetünkből, illetve ha vannak még ilyen kellemetlenségek, akkor írjátok meg nyugodtan, hogy tudjunk az ilyen buktatókra figyelni mindannyian!

1 megjegyzés:

*kateee írta...

Én úgy de úgy útálom a mobilszolgáltatókat... egytől egyik mindet! saját tapasztalat alapján illetve senki nem dícsért még egyet sem, amiről hallottam volna :( Azt hogy az ügyintéző mit mond és mit nem az üzletben az egy dolog... ami a szerződásban van/vagy nincs csakis az a mérvadó! semmi másra nem hivatkozhat elfogadhatóan... kit érdekel hova mi van írva, vagy ki mit mondott... amit aláírtál azt fogadtad el és nem többet nem kevesebbet... Szerintem a fogyasztóvédelemhez is fordulhatsz az igazadért... illetve a telekommunikációnak is van valami felettes szerve nem?