2010. január 16., szombat

Hétvége + félévi bizik

Eljött az idő, hogy ismét ritkábban fogok tudni írni, no nem azért mert nincs miről, hanem sajnos azért, mert az IDŐm, nagyon kevés mint mindig, de most aztán még kevesebb, mert begyorsultak egy időre körülöttem a dolgok, így csak futok magam után-előtt.

A héten a BKV sztrájk engem is kiakasztott, no nem miattam, hanem azért mert a fiaim közlekednek Pesten. Kedden még itthon tartottam őket, reménykedve, hogy ez csak egy napos fellángolás "tisztelt" bkv-soktól, de aztán rá kellett jönnöm, hogy meg kell tanulni élni ezzel, hogy valahogy el kell jutni a suliba, mert az nem állapot, hogy a hülye felnőttek miatt, a gyerekek szívjanak. :S Volt egy nagyon komoly vitám a Miki ofőjével, szokás szerint, mert már 3. éve nem fogja agyilag miről beszélek, ő meg azt mondja, hogy én vagyok a korlátolt, hogy én nem értem meg Őt. Szóval, jól el vagyunk, mindig felidegesítem magam miatta, de most már ott tartok, hogy amikor jön a hülyeségével, egyszer válaszolok neki, a többit meg itthon mondom el a családnak.
Az a baj, hogy nem fogja agyilag, hogy nem mindegy, hogy Gödöllőről gyalogol esetleg a gyerekem a BKV-sok hülyesége miatt, vagy Budapest belterületén. Közölte, hogy nem igazolja automatikusan a keddi hiányzást, mert hogy a HÉV és a metró is járt. Oké, ebben igaza van, mármint abban, hogy járt, mint ahogy a többi napokon is járt, viszont kedden reggel több helyen néztem utána, több helyen ellentmondásos híreket kaptam, akkor így hogy a fenébe engedjem el a gyereket a nagyvilágba. Az volt a legnagyobb problémája, hogy a Miki egyik osztálytárs barátja, aki Kistarcsán lakik, tehát szintén HÉV-vel közlekedik, szintén nem ment, illetve egy másik jó barátja, aki viszont a 8. kerületben, és az ofő szerint összebeszéltek a gyerekek, és kihasználták a sztrájkot. Na mármost mi a kistarcsai anyukával rögtön igazoltuk, hogy a mi tudtunkkal nem mentek a fiúk, és hogy mindegyik a saját lakásában volt, otthon, úgy is nézett ki, hogy elfogadta az ofő az igazolásunkat, igaz, ugrott egy szülői igazolható napunk, mert nem fogadta el, hogy a sztrájk miatt nem mentek. Szerdán bementek a fiúk, mivel tényleg járnak a kötött pályás járművek, megbizonyosodtunk róla mi is, és a sárga földig beledöngölte őket a földbe, hogy piszok lógósok. Kistarcsai anyuka ismét írt egy mail-t ofőnek, én hagytam, csak itthon fortyogtam, nem is kicsit.
Nem értem az ofőt, tudom, korlátolt, hülye vagyok, mert a Miki ebben a félévben hiányzott orvosi igazolással 2 napot novemberben, mert hörghurutja volt, +1 napot én igazoltam neki, mert nagyon rondán köhögött még, és nem akart visszamenni a dokihoz, aztán ment nem egészen gyógyultan a suliba, és most hiányzott 1 napot. És erre a gyerekre meri azt mondani, hogy lógós, vagy legalábbis előszele volt ez a keddi nap a lógások kezdetének. :S Megjegyzem, a Miki nagyon haragudott ránk most kedden, hogy nem engedtük el a suliba, mert ő menni akart, és ezt meg is írtam az ofőnek. Szóval, nem értem, nem értem, nem értem, tudom, hülye vagyok! :S

Ugyanakkor Pityunak az ofőjének megírtam, hogy mi a helyzet, kértem, hogy igazolja az igazgató úr, ezt írtam csütörtökön reggel, és mindenféle kötöszködés nélkül este már láttam az elektronikus naplóban, hogy igazolva volt, természetesen igazgatói igazolással. :D

Félévi bizik:
Pityu:
hát, nem is tudom mit mondjak, egyik szemem sír, másik nevet. Végülis a magyar tanár megkegyelmezett neki, igaz az utolsó pillanatban, de meg lett az a nyamvadt kettes, ennek örülök. Viszont nagyon félek a 2. félévtől, mert ez a magyar még egyáltalán nincs lejátszva, egyáltalán nem látom biztosnak, hogy meg lesz az évvégi kettese is ebből. Legtöbb tárgyból hármast kapott, vannak kettesek, és hát ennyi. Azt mondta, hogy megkomolyodik, hát eddig nem látok belőle semmit. :(

Miki:
Igen, ő hozza a formáját, büszke is vagyok rá, hogy napi 1,5-1,5 óra utazás ellenére így teljesít, és nem lóg a suliból, és szeret a VMG-be járni.
3 db hármasa lesz: anyanyelvi kommunikáció, ez idén a magyart helyettesíti, mivel ők most nyelvi előkészítő osztályt nyomják; képességfejlesztő, no bocsi, de fogalmam sincs, hogy ez mit takar, ez még azért kérdőjeles, hogy kettes, vagy hármas, vagy egyáltalán lesz-e belőle félévi osztályzat, mert nem látom még lezárva ebből a naplóban; és a 3. hármas spanyolból lesz, ezt idén kezdték tanulni, szóval megbocsájtom neki, lesz ez még jobb is.
1 db négyese van, angolból.
és 3 db ötöse, amiknek nagyon örülök, jó, mondjuk a torna nem érdekel, de matek és informatika igenis érdekel! :D

Beának meg jövő héten osztják ki a félévi értékelőjét, nagy meglepetésre nem számítok nála, matekból egy kicsit rontott, magyar és környezet nem rossz.

Én meg bejelentkeztem 30-án 3 vizsgára is, el kéne kezdeni rá tanulni, de hogy mikor, fogalmam sincs, de azért igyekszem összehozni, mert ezekből ritkán írnak ki vizsgát a fősulin.
Ja, és hogy még inkább ne legyen egyszerű az Életem, a héten jelezték, hogy az eszperantó tanfolyam is indul 22-én pénteken, du 3 órától este 8 óráig, az Örs vezér téren. 6 pénteken keresztül lesz az alapozás, aztán utána jön a folytatás, mert szeretnék nyáron levizsgázni belőle középfokúra, mert ezt is elfogadják a diplomához, legalábbis nagyon remélem! :D

3 megjegyzés:

latinka írta...

Szia Zsuzsa!
Olyan szívesen segítenék ennek a gyerkőcnek magyarból. Mi okozza a gondot? Gondolom,elsősorban az,hogy nem szereti,dehát ez egy megtanulható tantárgy. Szóval,az ajánlatom él,keressetek,valamit kitalálunk:)

Zsuzsa írta...

Köszönöm, Magdi!
Az ajánlatodra visszatérünk, most árgus szemekkel fogom minden lépését követni, mint alsóban azt hiszem, és figyelek, mikor kell majd a segítség! :)
Alapvetően az a gond, hogy le kéne ülni tanulni a tárgyat, és nem utolsósorban nem ártana elolvasni a kötelező olvasmányt, és úgy egyálalán nem aludni az órán, és a verset, amit feladnak megtanulni. Ez mind-mind csak a Pityun múlna, de tudod, abban a korban van, hogy neki minden, de MINDEN fontosabb, mint a közelgő érettségi. :( Most kivételesen az mentette meg a bukástól, hogy kapott Arany János ballada jellemzéséből a múlt héten egy 2/3-ot, és az, hogy csütörtökön este néztem a digitális naplót, és nyelvtanból lezárták kettesre, de irodalomból még akkor nem, és mondtam a gyereknek, hogy tuti valami lesz pénteken, mert nem akarja élből elvágni, ezt zsigereimben éreztem. Aztán pénteken este kiderült, hogy nem volt a magyar tanár bent az órán, de szaktanár ment be helyettesíteni, vitt valami papírt, szövegértéses feladatokkal. Gyerek is érezte, hogy valami "bűzlik", és igyekezett megoldani teljes tudása szerint, és este már le is volt zárva kettesre. Csakhát ez azért nem egy életbiztosítás évvégéig. :(

badicseva írta...

Zsuzsa!
Hajrá a nyelvtanulásnak. Én 1999-ben Lovári nyelvből tettem sikeres nyelvvizsgát. Szintén a diplomához kellett. Eleinte még használtam is.
Szurkolok Neked!
Puszi!
Badicsné Éva