2009. november 10., kedd

Bea-gyerekszáj

Most egy Bea gyerekszájjal jöttem, mert azért ő is tud mondani olyanokat, amitől csak nézek!Móra Ferencről tanulnak a suliban, és a tanító néni nagyon élvezetesen tud mesélni az írókról, költőkről, tudom, mert 2 éve amikor bent voltunk megnézni, hogy melyik tanító nénit válasszuk, már engem is ezzel fogott meg. szóval mesélte a gyerekeknek, hogy Móra Ferencet az anyukája tanította meg írni-olvasni, az első osztályt így végezte el, utána kezdett iskolába járni. Pici lányom ma kicsit morcin ébredt, és megszólat: Anya, legyél Te is olyan, mint Móra Ferenc anyukája, tanítsál Te engem itthon!" :) Szegénykém csak azt felejtette el, hogy ő már másodikos, szóval ezt az osztályt már Móra is iskolában töltötte. :D :)

Másik:Tegnap szilvás gombóc volt vacsira, maradt egy csomó mára is. Leült enni reggel, és mondtam neki, hogy sebaj, majd du is ehet, a Pityu úgysem eszi meg azt a maradék 10 gombócot. Bea nézi, nézi a tálat, és teli szájjal megszólal: Hát azért az több, mint 10. Megszámoltuk, 14 volt, szóval megnyugodtam, nem lesz gond a becsléssel a későbbiekben. ;)

Még, olyan ritkán írok Bea-szöszöket. ;)Tanulnak minden 2. héten verset, nem nagy durranás, de tanulniuk kell. Múlt héten a Petőfitől kellett az "Itt van az ősz, itt van újra"-t megtanulni, arra kapott is csillagos ötöst, ami ugye nem konkrét osztályozás, csak jelzés. Nagyon nehezen tanulta meg, szenvedett tőle egy kicsit a szünetben.Most meg Osvát Erzsébettől az "Útra kél egy falevél" című 5 versszakos, 4 soros, irtó könnyű versikét tanulják, megy is neki. És pénteken magyarázott nekem reggel, ahogy mentünk a suliba, hogy a falevél ilyenkor ősszel elbúcsúzik a szerető anyukájától, amikor lehullik a fáról, mert a fa az anyukája. Én meg hümmögtem, gondoltam, biztosan így van, környezetből tanulhatták. Aztán 7végén elkezdte felmondani a verset, versszakonként, és megértettem, hogy miért is mesélt nekem a falevelekről Beus.

1 megjegyzés:

judit.6 írta...

:D jót röhögtem. :) nem is gondolná az ember, hogy mennyi midnent össze tudnak hordani a lurkók. Én sajna nem igazán szoktam jegyezni a dumákat. Ma azért kifeküdtem. (mint szinte midnen nap) Alex jön, hogy szeretné nézni a verdákat, kint volt a nappaliban a gépben, átvittem a hálóba a lejátszóba, de az meg újabban szórakozik, beraktam elindult valahol középen ANGOLUL, ment egy kis ideig, mert próbálgattam átrakni magyarra, visszapörgetni bármit. Aztán modnom neki, most angolul beszélnek. Végül egy kikapcs-bekapcs után sikerült előről elindítanom immáron magyarul. Kijöttem a konyhába, cca 5 perc, gyerököm jön ki sírdogálva, hogy ez nem angol. Nézek rá mint a birka.. mi van?? Ez nem angol. Modnom: nem, ez magyar, már az is baj, ha érted?? De neki angolul kell. Oké kisfiam. átraktam neki angolra, s onnantól úgy nézte. :) Egy mukkot sem értett, de elvolt. Magyarul már vagy 30-szor látta, kivülről fújja, úgy látszik másra vágyott. :)

Van nálam egy kis díjad. : )